NdGzzpZ9Sli_-Q4Pn0WemvVliwQ Άρες μάρες-Ημερολόγιο ©: Η Μετάβαση Των Αστροπελεκιών

Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Η Μετάβαση Των Αστροπελεκιών

Τούτο το καλοκαίρι συντελείται η απόλυτη μετάβαση των αστροπελεκιών από την παιδική ηλικία στην εφηβεία.
Η αρχή έγινε με το που έκλεισαν τα σχολεία και μου ζήτησαν την άδεια να πηγαίνουν για μπάνιο  με τους φίλους τους.
Η δικαιολογία έτοιμη... "εσύ θα γυρίζεις από την δουλειά κουρασμένη και θα θέλεις να ξεκουραστείς" .
Σκέφτεσαι πως δεν έχουν κι άδικο.
Όταν γυρνάς μετά από δέκα, δώδεκα, ακόμα και δεκατέσσερις ώρες δουλειάς το τελευταίο πράγμα που  ζητάς είναι να πας στη θάλασσα!
Aπό την άλλη έχω ένα (και μοναδικό προσόν) .......θυμάμαι.
Θυμάμαι στα χρόνια τους τί ήθελα, τί με ευχαριστούσε, τί ζητούσα .. και προσπαθώ μέσα σε πλαίσια και λογικά όρια να τους επιτρέπω πράγματα που θα τα κάνουν να έχουν όμορφες αναμνήσεις από την περίοδο της εφηβείας τους.
Άρχισαν λοιπόν να πηγαίνουν για μπάνιο μόνοι τους.
Οι γονείς ενός από τους φίλους τους έχουν ένα beach bar στην παραλία, εκεί λοιπόν έγινε το στέκι τους.
Μπάνιο, παιχνίδι, παρέα με τους φίλους τους, ότι θά' θελε ένας έφηβος για να περάσει καλά.
Και χθες είχαν πάει σε συναυλία των ONIRAMA στο εκπτωτικό χωριό McArthur.

Ξεκίνησαν από νωρίς όλη η παρέα γιατί θα πήγαιναν με το λεωφορείο έως εκεί και στις δέκα πήγε ο πατέρας τους και τους έφερε.
Ενθουσιασμός!
Πέρασαν λέει τέλεια!
Τα μάτια τους γυάλιζαν από χαρά, τα λόγια έβγαιναν χείμμαρος για να μου περιγράψουν όσα έζησαν.
Η αίσθηση της ελευθερίας, ότι πήγαν μόνοι τους με το λεωφορείο, ότι κινήθηκαν δίχως την παρουσία κάποιου γονιού τα ενθουσίασε.
Γι' αυτό κι άκουσα τον Παναγιώτη να λέει: "περνάμε τέλεια φέτος!"
Εκείνοι περνάνε τέλεια κι εγώ αγωνιώ.
Για το αν θα διαχειριστούν την ελευθερία τους σωστά.
Για το αν θα λειτουργήσουν οι αρχές και οι αξίες ζωής που τους εμφυσήσαμε όλα τα χρόνια.
Για το αν θα υπερισχύσουν αυτές απέναντι απ' το αίσθημα της ένταξης στο σύνολο και της διάθεσης να μοιάσεις, να μην διαφέρεις από τους άλλους.
Ήδη βλέπω αλλαγές στο ντύσιμο.
Ένα κασκέτο που δωρίστηκε στον Βασίλη φοριέται νυχθημερόν, κυριολεκτικά.


Φαντάζομαι πως αν δεν τον ενοχλούσε θα το φορούσε ακόμα και στον ύπνο.
Και προχθές που είχαμε πάει σε ένα πανηγύρι αγόρασαν και τα πρώτα τους χαϊμαλιά.
Ο Βασίλης μια πλακέτα με το σήμα των anonymous (και για όσους δεν γνωρίζουν όπως  εγω - γι' αυτό και ρώτησα - οι τύποι είναι χάκερς!)
  κι ο μικρός έναν τεράστιο σταυρό (τουλάχιστον τούτος κρατάει ακόμα) !!

Nαι, το  παραδέχομαι, φοβάμαι.
Ποιός γονιός όμως δεν φοβάται, δεν αγωνιά, δεν ανησυχεί;
Και προσεύχομαι σ' Εκείνον να τα φωτίζει και να τα σκεπάζει.
Άλλη ελπίδα δεν έχω.




42 σχόλια :

  1. Λογικές οι ανησυχίες σου, όμως θέλω να πιστεύω πως όταν τα παιδιά μεγαλώνουν με βάσεις σωστές, και καθοδηγούνται - νουθετούνται σε κάθε φάση της ζωής τους με τρόπο που θέτει σε λειτουργία την κρίση τους, δίχως να τα καταπιέζει, τότε όλα πάνε και θα πάνε καλά!
    Δεν στο λέω σαν τρίτη, αλλά σαν μαμά έφηβης -άρα, στον ίδιο δρόμο βρισκόμαστε, Τζίνα μου! :))

    Από κοντά αλλά όχι από πάνω τους, άσ' τα να χαρούν αυτή τη μαγευτική μετάβαση!

    Πολλά φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έτσι θέλω να ελπίζω κι εγώ... γι' αυτό και τους αφήνω να κάνουν πράγματα που τους χαροποιούν, κι ο Θεός βοηθός!
    Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις .. σου στέλνω πολλά φιλιά :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντρακια γινονται.... Κι εγω την ιδια αγωνια θα ειχα στη θεση σου φανταζομαι αν και εχω χροοονια για να βρεθω στη θεση σου!
    Να τους δειχνεις εμπιστοσυνη και ολα θα πανε καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό κάνω.. τους δείχνω εμπιστοσύνη γι' αυτό και τους αφήνω να κάνουν όλα αυτά... αλλά σαν κάθε μάνα... φοβάμαι :-)

      Διαγραφή
    2. Το καταλαβαινω απολυτα! Δεν σε φοβαμαι ομως! Χωρις να σε ξερω καλα νιωθω πως εισαι πολυ καλη μαμα και ανθρωπος με δυναμη! Να σκεφτεσαι παντα θετικα και το καλυτερο...!

      Διαγραφή
  4. τα ίδια κι απο εδώ!!!! αρχίσαμε τα beach πάρτι φέτος ! χαχαχα
    υπομονή εφηβομάνα,υπομονή και προσευχή! χαχαχαχαχα
    έχω κλειστό μπλογκ που έχω γράψει ερωτήσεις του γιου μου σε εμένα...
    http://www.nasias.gr/ αν θες γίνε μέλος να φρίξεις χαχαχα στην ανάρτηση '' Δόλια Νασια΄''και θα ήθελα να ξέρω αν μιλάτε έτσι για τετοια θέματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πόσο παρηγοριέμαι όταν βρίσκω .. συμπάσχοντες, δεν λέγεται... χαχαχαχα
      Έρχομαι να γίνω μέλος για να παρηγορηθώ κι άλλο!...

      Διαγραφή
  5. Τα κορίτσια μου απο χθες, Τζίνα μου, βρίσκοντα σ' ένα φεστιβάλ σε ορεινή θέση στην Ελασσόνα, με σκηνές και sleeping bang!(αν αυτό σε παρηγορεί)!
    Και η δικιά μου η μικρή λέει ότι περνάει το καλύτερο καλοκαίρι!
    Πριν μια βδομαδα γυρίσαν απο διακοπες στην Σκιαθο με μια φιλη τους και της μικρης της καλαρεσε και θελει να ξαναπαει!(τα παιδια ειναι 20 και 18 χρ.)
    Πέρυσι μείναν σε σκηνη στην παραλία ένα βράδυ με φίλους τους ένε χλμ. περίπου μακριά απο κει που καναμε διακοπες!
    Αν σκεφτείς ότι αυτά τα χρόνια της ξενοιασιάς περνάνε ανεπιστρεπτί πρέπει να τους δείχνουμε εμπιστοσύνη, να παίρνουμε όσο γίνεται περισσότερα μέτρα ασφαλέιας και να προσευχόμαστε να γυρίζουν καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι είναι... μέτρα ασφαλείας, κουβέντα, εμπιστοσύνη και προσευχή ... προπάντων προσευχή :-P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ολα θα πάνε καλά Τζινάκι. Τα πουλάκια σου κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις από την φωλίτσα τους ο Άγγελος τους να τα προστατεύει. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου άρεσε πολύ αυτό "κάνουν δοκιμαστικές πτήσεις από τη φωλίτσα τους" .... έτσι είναι πραγματικά!
      Νά' σαι καλά, σε φιλώ :-)

      Διαγραφή
  8. ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΟΥΛΙΔΟΥ20 Ιουλίου 2013 στις 10:16 μ.μ.

    ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟΣΟ ΩΡΑΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ...ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ...ΠΡΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΜΕ...ΜΕ ΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΡΟΠΟ...ΠΕΡΣΥ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ...6 ΧΡΟΝΩΝ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΠΕΣ...ΣΕ ΚΑΜΠΙΝ.....ΤΡΟΜΟΣ....ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝΕ ΧΩ ΔΕΙ ΤΙΠΤΟΑ,Ε??ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡ;ΣΕΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σε έπιασε ταραχή τώρα που ζήτησε να πάει με τον θείο, σε φαντάζομαι στην εφηβεία που θα σου ζητήσει να πάει με φίλους του... καλά κουράγια :-))))

      Διαγραφή
  9. Τζίνα κουράγιο!!!Ζεις μεγάλες στιγμές !!!
    είναι πολύ λογικό που φοβάσαι αλλά και απο την άλλη δεν χαίρεσαι που βλέπεις στα μάτια τους αυτόν τον ενθουσιασμό!!
    Φιλακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ότι ζω μεγάλες στιγμές είναι γεγονός, είναι αλήθεια επίσης πως χαίρομαι πολύ με την χαρά τους και για φινάλε... ο Θεός να βάλει το χέρι Του :-p

      Διαγραφή
  10. Τι τρυφερή κατάθεση ! Ναι ο γονιός πάντα θα φοβάται. Κι όσο μεγαλώνουν θα φοβάται ακόμα περισσότερο. Η αδερφή μου φοβάται περισσότερο τώρα για τα παιδιά της που είναι 22 και 25 ! Εδώ φοβάμαι η χαζοθεία , πού το πας αυτό; Αλλά πόσο όμορφα δουλεύεις την αγωνία σου και δειλά δειλά κάνεις τα πρώτα σου baby steps στον απογαλακτισμό τους! Σε διάβαζα και σε καμάρωνα. Γιατί δεν μπορεί ένας γονιός να πάει απότομα στην απελευθέρωση! Είναι λογικό να περάσει από όλους αυτούς τους προβληματισμούς και νομίζω ότι αυτό είναι και το πιο φυσιολογικό!
    Μπράβο και πάλι Τζίνα μου!
    Μια σχολή γονέων είσαι από μόνη σου!
    Φιλιά πολλά!
    Χαρούμενη Κυριακή εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εσύ να έχεις μια όμορφη Κυριακή Αριστάκι μου, τα λόγια σου με εμψυχώνουν και μου δίνουν δύναμη, να το ξέρεις :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οπως τα λες ολοι φοβομαστε τι να κανουμε;
    ειναι ομως βρε παιδι μου και το αλλο, στην ηλικια τους θυμασαι ποσο μας ενοχλουσε το στριμογμα απο τους γονεις; η γνωμη μου;
    απο αποσταση και χωρις να το καταλαβαινουν ας εχεις παντα τον νου σου γιατι ειναι παιδια αλλά αστα λιγο χαλαρα να μην το ξερουν οτι το ματι σου πηγαινει παντα μαζι τους.
    Εγω ετσι κανω και δεν ξερω αν ειναι καλα ή οχι αλλά τουλαχιστον τωρα στην εφηβεια τους εχω γλυτωσει τους πολλους καβγαδες που κανουν ολα για το τιποτα.

    Ασε εσενα δεν βγαζει το καπελο και εμενα δεν βγαζει το βραχιολακι που του χαρισανε.......αχ!!!! μανες εμεις νεαροι αυτοι ακρη δεν βγαινει Τζινα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή είναι και η δική μου άποψη, ελευθερία μεν αλλά με διακριτική επιστασία... :-))
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. ανησυχίες γονέων....που όσο μεγαλώνουν τα παιδιά,θα μεγαλώνουν κι αυτές...
    πέρνα μια βότα από το blog μου http://stvassoyahoogr.blogspot.gr/2013/07/blog-post_21.html.Ενα βραβείο σε περιμένει να το παραλάβεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ και πάλι για την τιμή, το βραβείο ήδη έχει μπει στην βιτρίνα έτσι όπως του αξίζει, το καλύτερο όμως ήταν πως έγινε αφορμή να σε γνωρίσω και να σε επισκεφτώ :-))

      Διαγραφή
  14. Μεγαλώνουν τα παιδιά, μεγαλώνουν τα βάσανα, έλεγε η γιαγιά μου κι είχε δίκιο...
    Σε φιλώ γλυκά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τη γιαγιά σου, γιατί όταν είναι μικρά τί θα σε ανησυχήσει; το φαγητό, το διάβασμά τους κι αν έφαγε φρούτα και λαχανικά για να πάρει τις βιταμίνες του... κι έρχεται η άγρια εφηβεία και σε κάνει να χάσεις τον ύπνο σου!! :-p

      Διαγραφή
  15. Αχ, αχ ... ... μη μας τα λες έτσι απότομα, βρε Τζινάκι μου. Από την μια μέρα στην άλλη μεγαλώνουν κι από κει που τα ταχτάριζες στα γόνατά σου, σου ζητάν να βγαίνουν μοναχά τους βόλτες !!! Τις τρέμω αυτές τις στιγμές, τις τρέμω !!!

    Θα επανέρχομαι να τις διαβάζω αυτές τις αναρτήσεις σου για να ξέρω πώς ν' ανταπεξέλθω όταν φτάσει η ώρα και για τα δικά μου τα ζωντόβολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είτε απότομα στα πω είτε ήσυχα το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
      Εν μια νυκτί αλλάζουν όλα και απο κει και πέρα "βοηθάτε γειτόνοι".....

      Πέρνα να διαβάζεις και να αλληλοπαρηγοριόμαστε:-))

      Διαγραφή
  16. Αγάντα Τζίνα! Όλα καλά θα πάνε! Με αυπνίες, καρδιοχτύπια, σταυροκοπήματα και προσευχές, βέβαια, αλλά όλα καλά. Έχεις δώσει γερές βάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είναι λογικό να φοβάσαι και να ανησυχείς, αλλά νομίζω ότι χειρίζεσαι πολύ σωστά την δύσκολη αυτή μετάβαση των παιδιών. Δύσκολη για εσένα, αυτά φαντάζομαι πετάνε από τη χαρά τους. Πιστεύω ότι ο υπερβολικός έλεγχος και οι απαγορεύσεις έχουν πολύ συχνά τα αντίθετα αποτελέσματα. Νομίζω ότι το μέλλον θα αποδείξη ότι έπραξες σωστά.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το ίδιο πιστεύω .. πάντα η μεγάλη αυστηρότητα φέρνει αντίθετα αποτελέσματα, άσε που στο τέλος θα αρχίσουν να σου λένε και ψέματα μόνο και μόνο για να κάνουν αυτό που έχουν στο μυαλό τους....
    Φιλιά κι από μένα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Είσαι σε καλό δρόμο Τζινάκι. Πρώτον είμαι σίγουρη πως τους έχεις μεγαλώσει σωστά με αξίες και αρχές και ξέρουν πως να συμπεριφερθούν και να προφυλαχθούν. Επιπλέον τους δείχνεις εμπιστοσύνη αλλά με μέτρο και θα προσπαθήσουν να την κερδίσουν 100%. Δεν είμαι μικρή, αλλά ακόμα δεν έχω παιδιά στην εφηβεία. Θυμάμαι όμως πολύ καθαρά τους γονείς μου τότε, κοντά στο 1990-1993 που ήμουν έφηβη και μας άφηναν να πηγαίνουμε για clubbing μια φορά το μήνα όταν κάποιες φίλες μου έβγαιναν κάθε ΣΚ ή άλλες καθόλου. Είχαμε μέτρο δηλαδή. Ούτε χύμα στο κύμα αλλά ούτε και απαγόρευση. Μας είχαν εμπιστοσύνη, ήξεραν τους φίλους μας και ποτέ δεν ξεστρατίσαμε. Να είσαι από κοντά, χωρίς να τους καταπιέζεις. Το ξέρω δηλαδή πως αυτό κάνεις και είμαι σίγουρη πως θα περάσουν το στάδιο αυτό αβίαστα...αβάδιστα που λέμε:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είναι να περάσουν το στάδιο αυτό ... αβάδιστα, τότε θα κάνω ότι περνά απ' το χέρι μου :-pp
      Φιλιά πολλά Δήμητρά μου νά' σαι καλά.. μ' έκανες και γέλασα με το αβαδιστα.... :-p

      Διαγραφή
  20. Όλοι στο φόβο ζούμε αγαπητή Τζίνα,
    χάρηκα για τη γνωριμία.

    __και μιαπληροφορία μήπως δεν το ξέρετε: το Networker σας του Fb στο οποίο προσπάθησα να εγγραφώ λέει πως το blog σας δεν υπάρχει (ίσως επειδή αλλάξατε όνομα)..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την πληροφορία, θα το κοιτάξω, μπορείς όμως να εγγραφείς από εδώ στο networker, έχω βάλει στα δεξιά σχετικό gadget...
      Φιλιά :-))

      Διαγραφή
  21. Λογικό να φοβόμαστε(κι η μεγάλη μου κόρη στην εφηβεία της είναι), όσο λογικό κι αυτά ν΄ αντιδρούν σε λογικά πλαίσια πάντα.Το παράλογο θα ΄ταν να μην υπήρχαν βάσεις που πάνω στην παιδική ηλικία να χτιστεί κι η εφηβική.
    Μπράβο σας που τα καταφέρνετε και τα μεγαλώνετε σ΄ αυτήν τη δύσκολη ηλικία με τέτοιες αρχές κι αξίες... και το που θα πας να πάρεις το παιδί σου απ΄ τη διασκέδαση μετράει πάρα πολύ στο ίδιο το παιδί!Του δείχνεις πως σέβεσαι και υπολογίζεις τη διασκέδασή του.
    Να ΄στε πάντα καλά κι ο Θεός μαζί σας!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλή δύναμαη να έχουμε όλοι οι γονείς Νίκο να περάσουμε αυτή την δύσκολη φάση ... αναίμακτα :-pp

      Διαγραφή
    2. Σε περιμένει ένα βραβειάκι μαζί με τις ευχαριστίες μου για τη συμπαράστασή σου σ΄ όλες τις δύσκολες στιγμές που πέρασα.Ήταν το λιγότερο που μπορούσα να κάνω για όλους εσάς και το χαρίζω μέσα απ΄ την καρδιά μου!
      Πέρασα καθυστερημένα... γι΄ αυτό καλό σου ξημέρωμα!

      Διαγραφή
    3. Είμαι απαράδεκτη.... το είδα... είπα θα απαντήσω... και μετά το απόλυτο κενό!
      Τί τα θες... τα πρώτα δείγματα αλτσχάϊμερ είναι αυτά.
      Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ με τιμά ιδιαίτερα ... έρχομαι τώρα αμέσως να το παραλάβω :-))

      Διαγραφή
  22. Τζίνα το ίδιο εφάρμοσα εγω και συστήνω και στους άλλους. Εφερνα στην ηλικία τους τα δικά μου κι έλεγα αφού εγω τάκανα πριν 30 χρόνια,τώρα θα περιορίσω τα παιδιά μου; Καταλαβαίνω τους φόβους σου, τους ίδιους έχω κι εγω όταν βγαίνουν απο το σπίτι (κοντεύουν νάναι της παντρειάς) πάντα θα τους έχουμε,όσο και ναάναι,αλλά οι βάσεις που έχουν δε θα τ αφήσουν να παρεκκλίνουν κι αν τα εμπιστεύεσαι θα τα έχεις κοντά σου.Δε θα σου κρυφτούν. Μην αλλάξεις στάση. Ελευθέρωσέ τα και παρακολούθα τα διακριτικά,μέσα απο τα δικά τους λεγόμενα,θα το εκτιμήσουν και θα το σεβαστούν.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω Χαρά πως αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας... να θυμόμαστε τα δικά μας!
      Κι εγώ νομίζω πως με ελεγχόμενη ελευθερία πετυχαίνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.
      Φιλιά :-))

      Διαγραφή
  23. Άστα άστα Τζίνα μου! Μιά από τα ίδια! Μή σου πω κι οτι ο μικρός ξετσούμισε πιο πολύ από τον μεγάλο και να δώ πως θα τον μαζέψω!

    Φιλιά και... καλά κουράγια! Οι ελπίδες μας, στην Παναγιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ενα βραβειο απο μενα σας περιμενει ελατε να το παραλαβετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή


--