NdGzzpZ9Sli_-Q4Pn0WemvVliwQ Άρες μάρες-Ημερολόγιο ©: Χρόνια Πολλά Στα Παιδιά

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Χρόνια Πολλά Στα Παιδιά




Mέρες πριν φτάσει η χθεσινή γιορτή της μητέρας είχα αρχίσει να βλέπω παντού σχόλια.
Για την Μάνα που είναι μοναδική,
δοτική,
πονετική,
συμπαραστάτρια,
ανεπανάληπτη,
αγωνίστρια,
που θυσιάζεται,
ξενυχτάει,
πονάει,
βοηθάει
και δεν ξέρω τί άλλο..
Και μου ήρθαν στον νου ιστορίες κακοποίησης , ιστορίες εγκατάλειψης, αδιαφορίας, απονιάς, ωχαδερφισμού.. από κάποιες άλλες "μανάδες".
Ή μήπως..  μαινάδες;
Αναρωτιέμαι εκείνες δεν είχαν το μαγικό φίλτρο που σε κάνει όλα τα παραπάνω;
Είναι έμφυτο ή επίκτητο το περίφημο μητρικό φίλτρο;
Ή μήπως , όπως σε όλες τις περιπτώσεις, υπάρχουν οι μεν και οι δε;
Οι καλές και οι κακές;
Μάνες (άνθρωποι) με προτερήματα αλλά και με ελαττώματα;
Με μεγαλείο ψυχής αλλά και με αδυναμίες;
Έγινα πρώτη φορά μάνα σε ηλικία που έπρεπε ακόμα να παίζω με τις κούκλες μου.
Αντί γι' αυτό εγώ "έπαιζα" την μάνα με τα μωρά μου.
Μεγάλωσα μαζί τους..
Κι ήταν πολλές οι φορές που λειτούργησα εγωιστικά βάζοντας πάνω από εκείνα την δική μου ευχαρίστηση.
Δεν ξέρω τί είναι οι άλλες μανάδες, ξέρω όμως τί είμαι εγώ και γι' αυτό θα γράψω.
Είμαι γκρινιάρα,
απότομη,
φωνακλού,
απόλυτη,
καταπιεστική,
θυμώνω και γίνομαι άδικη,
θέλω να γίνονται όλα "εδώ και τώρα",
και -εν τέλει- έχω γίνει σατράπισσα ουκ ολίγες φορές.
Τί με έσωσε;
Τί με σώζει;
Ότι τα παιδιά δεν κρατούν κακία.
Ότι τα παιδιά ξεχνούν.
Ότι τα παιδιά αγαπούν δίχως όρους και όρια..
Δίχως υστεροβουλία..
Δίχως πώς και γιατί..
Γι' αυτό θα προτιμούσα η μέρα να ήταν αφιερωμένη σ' εκείνα.
Στην άδολη και απέραντη αγάπη τους..
Σ' αυτή την αγάπη που εξιδανικεύει την πιο "άκαιρη" μάνα και την κάνει πρόσωπο λατρεμένο... ιερό!
Χρόνια πολλά στα παιδιά μου.
Χρόνια πολλά στα παιδιά σου.
Χρόνια πολλά στα παιδιά όλου του κόσμου.
Χρόνια τους πολλά!






8 σχόλια :

  1. Μητρικά φίλτρα δεν πιστεύω πως υπάρχουν. Αυτό που σε κάνει μάνα είναι το παιδί. Από τη στιγμή που ένας μικρός ανθρωπάκος βρίσκεται δίπλα σου και εξαρτάται από σένα. Είτε γεννάς, είτε όχι. Που ζεις μαζί του την κάθε στιγμή και ξεκινάς να του μαθαίνεις τον κόσμο. Για μένα μάνα ή πατέρας είναι το ίδιο. Η προσέγγιση είναι διαφορετική λόγω φύσης, κοινωνικών δομών κλπ. Όταν ένας μπαμπάς περνά πολλές ώρες με το παιδί του, το ντύνει, το κοιμίζει, το φροντίζει, δεν διαφέρει σε τίποτα από μια μαμά. Ναι υπάρχουν κακές μανάδες... κακοί γονείς γενικότερα, πολύ κακοί γονείς! Όχι πως οι υπόλοιποι τα κάνουμε όλα τέλεια. Εγώ έγινα μητέρα πολύ αργότερα από σένα Τζίνα μου. Αυτό έχει τα θετικά του έχει και τ'αρνητικά του. Συνταγές και ιδανικές καταστάσεις δεν υπάρχουν. Συμφωνώ απόλυτα σ'αυτό που λες για τα παιδιά. Πως ξεχνούν και συγχωρούν τις δικές μας αδυναμίες, τον εγωισμό μας και τις λάθος συμπεριφορές μας. Με τη διαφορά πως δεν ξεχνούν για πάντα... τα σοβαρά και ουσιώδη καταγράφονται και βγαίνουν κάποτε κι όλοι αναρωτιόνται γιατί και πως. Μα τι του έλειπε, μα γιατί συμπεριφέρεται έτσι στους γονείς τους... κι άλλα παρόμοια. Η εικόνα προς τα έξω μιας οικογένειας δεν είναι πάντα η πραγματική. Μη σε κουράσω άλλο. Να χαίρεσαι τα παιδάκια σου. Σου εύχομαι μια όμορφη εβδομάδα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με συγκίσες πάρα πολύ! Είναι φορές που κι εγώ φωνάζω! και νευριάζω! και θέλω να εξαφανιστώ από προσώπου γής! και ναι, καλώς ή κακώς κάποιες φορές την πληρώνει η Δώρα μου.. Αλλά αυτή της η αγάπη.. αχ αυτή η αγάπη.. εκεί που την μαλώνω σε μένα έρχεται για αγκαλια! και σκέφτομαι κι εγώ μέσα μου, ότι ευτυχώς που δεν μου κρατάει κακία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ..
    Συνταγές και μυστικές συνταγές δεν υπάρχουν..
    Και όλοι οι γονείς, μα ΟΛΟΙ, κάνουμε πολλά λάθη όσον αφορά την ανατροφή και το μεγάλωμα των παιδιών μας.
    Από πλευράς μου ήθελα να σταθώ και να τονίσω μ' αυτή την ανάρτηση το μεγαλείο της ανεξικακίας ενός παιδιού και θα επιμένω να το υποστηρίζω..


    Φυσικά αν υπάρξουν ακραίες και βίαιες συμπεριφορές των γονιών προς το παιδί τότε πάμε σε άλλου είδους συζήτηση, που νομίζω δεν είναι της παρούσης...
    Σε φιλώ και σου εύχομαι να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα δεν είναι καταπληκτικό;
    Μπορεί να το μαλώσεις, να το κάνεις σκουπίδι, ίσως και να το χτυπήσεις κάποιες φορές και αν την επόμενη στιγμή ανοίξεις την αγκαλιά σου θα τρέξει να χωθεί μέσα της δίχως ίχνος κακίας...
    Δεν ξέρεις πόσες φορές έχω σκεφτεί πως αν όλοι οι άνθρωποι λειτουργούσαμε όπως τα παιδιά τούτος ο κόσμος θα' ταν ένας παράδεισος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρονια πολλα και στις μανουλες και στα παιδια γιατι αν δεν υπηρχε το ενα δεν θα υπηρχε ουτε το αλλο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. έτσι..
    σωστά...
    χρόνια πολλά και στους μεν και στους δε λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. δεν υπάρχει κανείς που θα δαφωνήσει σ'αυτό που λες!Αρκεί να μην τα θυμούνται όταν μεγαλώσουν! χαχαχαχα καήκαμε!
    καλημέρα Τζίνα! Να χαίρεσαι παιδιά κι εγγόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


--