NdGzzpZ9Sli_-Q4Pn0WemvVliwQ Άρες μάρες-Ημερολόγιο ©: Η Πόλη Που Αγάπησα (Πρώτη Μέρα)

Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Η Πόλη Που Αγάπησα (Πρώτη Μέρα)

Υποσχέθηκα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου απ' το πρόσφατο ταξίδι μας στην Πόλη και αυτό θα κάνω.
Μόνο που είναι αδύνατον να τα συμπεριλάβω όλα σε μια και μοναδική ανάρτηση, οπότε οπλιστείτε με υπομονή γιατί θα σας πάρω μαζί μου στο ταξίδι και θα τα δούμε όλα (ή σχεδόν όλα) μέρα-μέρα.
Η αλήθεια είναι πως πάλι δεν θα καταφέρω να περιγράψω όσα είδα, ένιωσα κι όσα με συγκίνησαν..
Θα προσπαθήσω όμως να σας μεταφέρω μια μικρή, ελάχιστη γεύση από αυτά!

Το ταξίδι μας ξεκίνησε την προηγούμενη Δευτέρα.
Η πτήση μας ήταν στις  08:25 το πρωί.
Σηκωθήκαμε λοιπόν στις 06:00, μετά από μια σχεδόν άυπνη νύχτα γεμάτη υπερένταση για ό,τι μας περίμενε!
Ασπαστήκαμε σταυρωτά τ' αστροπελέκια δίνοντας συνεχείς συμβουλές και οδηγίες και βγήκαμε από την βεράντα της κουζίνας να κατέβουμε στο γκαραζ της αυλής που ήταν το αυτοκίνητο.
Θα μας πήγαινε στο αεροδρόμιο ο δεύτερος από τους μεγάλους μου γιους ο οποίος θα έμενε κιόλας μαζί με τ' αστροπελέκια για όσο θα λείπαμε.
Έξω στην βεράντα λοιπόν στράφηκα τυχαία και κοίταξα τα δυο γλαστράκια που είχα φυτέψει τους βολβούς απ' τις γλαδιόλες των ψηφιακών γειτονιών και τότε είδα δυο πράσινα φυλαράκια να ξεπροβάλουν στο χώμα!
Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη!
Έβγαλα κατ' ευθείαν την φωτογραφική μηχανή και τράβηξα την πρώτη φωτογραφία στο ξεκίνημα του ταξιδιού μας!
Τις γλαδιόλες μου!




Και  βέβαια από εκείνη τη στιγμή και για πέντε μέρες, η φωτογραφική μηχανή έγινε η φυσική προέκταση του χεριού μου!
Έχω τραβήξει γύρω στις 1500 φωτογραφίες..
Εσείς θα δείτε μόνο ένα μικρό αριθμό από αυτές γιατί αλλιώς θα έπρεπε να ανεβάζω για αρκετό καιρό μόνο φωτογραφίες και τίποτα άλλο, οπότε στο τέλος με το δίκιο σας, θα με κράζατε.
Συνέχισα λοιπόν να φωτογραφίζω ακόμα και στην απογείωση





προσπαθώντας από ψηλά να διακρίνω το σπίτι μας και στη συνέχεια τα σύννεφα που ολοένα και πύκνωναν






ώσπου πάνω από την Τουρκία πια, ριπές από βροχή ήρθαν και θόλωσαν το τζάμι του παραθύρου μου




και μας προετοίμασαν για τον καιρό που θα συναντούσαμε μετά την προσγείωση..
Η Κωνσταντινούπολη μας υποδέχτηκε βροχερή!
Τίποτα όμως δεν ήταν δυνατόν να μας πτοείσει.
Το πρώτο που αγοράσαμε ήταν μια ομπρέλα από τους πλανόδιους πωλητές που βρίσκονταν έξω απ' το μετρό και ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε αυτή την Πόλη που έκρυβε απίστευτους θησαυρούς ιστορίας και πολιτισμού και είχε ρίζες ελληνικές.. βυζαντινές!
Αφήσαμε τα πράγματά μας στο ξενοδοχείο και ξεκινήσαμε με τα πόδια για το παλιό παλάτι, το Τοπ Καπί, που βρίσκονταν πολύ κοντά.
Στην διαδρομή συνέχισα απτόητη τα κλικ μου..

















Κι όταν πια φτάσαμε, σταθήκαμε κάτω από την βροχή και περιμέναμε καρτερικά στην ουρά για να βγάλουμε το εισιτήριο για την είσοδο.









Περνώντας την πύλη μεταφερθήκαμε αιώνες πίσω για να θαυμάσουμε ανεκτίμητους θησαυρούς που δυστυχώς απαγορευόταν η φωτογράφιση τους..
Έτσι τα μόνα που μπόρεσα να απαθανατίσω ήταν οι αμέτρητοι οντάδες





τα απίστευτα σε διακόσμηση τζάκια, οθωμανικού στυλ, που είχε το κάθε δωμάτιο








τα εξαίσια βιτρό παράθυρα τα οποία περιστοιχίζονταν από καταπληκτικά iznik πλακάκια












τα περίτεχνα διακοσμημένα ταβάνια των δωματίων









πολλές από τις εξωτερικές αυλές που το παλάτι διέθετε αρκετές





και απόψεις από τα χαγιάτια







Περιπλανηθήκαμε για ώρες στο παλάτι του σουλτάνου και κατόπιν στους δαιδαλώδεις διαδρόμους και τα δωμάτια του χαρεμιού πριν φύγουμε για να μπούμε πρώτα στο πάρκο που βρίσκεται δίπλα από την είσοδο των τειχών














και μετά να κατηφορίσουμε προς τον πύργο του Γαλατά, αφού πρώτα κάναμε μια στάση για φαγητό έτσι ώστε να έχουμε δυνάμεις  να περπατήσουμε την μεγάλη ανηφόρα που μας έκοψε την ανάσα μέχρι να τον αντικρύσουμε τεράστιο κι επιβλητικό μπροστά μας.










σταθήκαμε πάλι στην ουρά για να μπούμε, να ανέβουμε με το ασανσέρ και να απολαύσουμε την υπέροχη θέα απ' το μπαλκόνι του











και μετά ήπιαμε τον καφέ μας συνεχίζοντας να απολαμβάνουμε την θέα και κουβεντιάζοντας για όσα μοιραζόμασταν..










Είχε νυχτώσει πια για τα καλά όταν κατηφορίσαμε για να επιστρέψουμε κατάκοποι  στο ξενοδοχείο μετά από μια εξαντλητική αλλά γεμάτη όμορφες εικόνες πρώτη μέρα.








συνεχίζεται....





24 σχόλια :

  1. Αχ θα μείνω συντονισμένη και θα περιμένω τις συνέχειες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Welcome back!
    ΄Ομορφες εικόνες... Μου θυμίζουν τη δική μου επίσκεψη πριν χρόνια...Περιμένω τη συνέχεια Τζινάκι...
    Καλή εβδομάδα!
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τρείς φορές προσπάθησα να κάνω αυτό το ταξίδι και τις τρεις κάτι γινόταν και το ταξίδι αυτό δεν έγινε ποτέ...... Σε ευχαριστώ που με ταξίδεψες... μένω κοντά σου για να δω την συνέχεια!!!!!!!! Πολλά φιλιά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥΒΕΝΤΖΙΔΟΥ5 Μαΐου 2014 στις 12:01 μ.μ.

    ανυπομονώ για τις υπόλοιπες μέρες!! Και μη στεναχωριέσαι.. Δεν είναι ανάγκη να βάλεις και τις 1500 φωτογραφίες.. 1499 είναι αρκετές πιστεύω!!! Βάλε βάλε να δούμε και να ταξιδέψουμε!! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλως ορίσατε Τζινάκι! Ρουφηξα με μιαν ανασα τις φωτο σου και ανυπομονω για τις επομενες! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ούτε εμένα με ενοχλουν οι πολλες φωτογραφίες! Αυτές απο το αεροπλάνο μου άρεσαν πιο πολύ!Ομολόγησε ,τι κάνατε τα δυο σας στα σύννεφα!χαχαχα
    περιμένω και κανά ευτράπελο!
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όμορφες φωτος
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ποσο ωραια !!!Ποση ομορφια! Αναμενουμε τις υπολοιπες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραία, χαίρομαι που απολαμβάνετε κι εσείς μαζί μου τις αναμνήσεις που έφερα γυρίζοντας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. η αλήθεια είναι πως είχαμε να μείνουμε τα δυο μας - μη σου πω κι απ' το γαμήλιο ταξίδι!!


    δεν θα μπω σε λεπτομέρειες γιατί μπορεί και να σας σοκάρω χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. χαίρομαι που αρέσουν.. καλή εβδομάδα Μαρία Έλενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ναι.. ναι... θα βάλω πολλές...
    απλά δώστε μου χρόνο γιατί έχει αρκετή δουλειά το κάθε ποστ με τόσες φωτογραφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. αχ βρε Τζίνα τι με κάμεις...αχ βρε Τζίνα τι με κάμεις με τις εικόνες και τις αφηγήσεις σου!!!!Με αποτελείωσες με τα γλυκά. Ζήλεψα όσο κανένα ταξίδι...Κάποτε θα πάω κι εγώ...Υπέροχες εικόνες, με γέμισες παρορμήσεις. Έτσι μου 'ρχεται να πάω αύριο...Αχ αυτή η Πόλη! Η αιώνια...Πόλη!!!!Φιλιά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να πας Κατερίνα μου, να πας... εσείς είστε δυο βήματα (που λέει ο λόγος) απ' την Πόλη.
    Να πας γιατί αξίζει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ελπίζω να τα καταφέρω!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μπράβο κουζούμ! Αρνάκι μου, έτσι με φώναζε κάποια Τουρκάλα τότεςςςςςςςςςςςςςςς!
    Φυσικά από τότε που έφυγα (9 ετών) έχω επισκεφτεί πολλές φορές την β΄κατά σειρά πατρίδα μου (η πρώτη η Γαλλία όπου γεννήθηκα!) και το μόνο που άλλαξε ήταν η ίδια η πόλη, γιατί οι Τούρκοι δεν φρόντισαν τα αρχοντικά μας!
    Όταν τελειώσεις την πανέμορφη φωτογραφική σου περιήγηση θα σου πω και που βρισκόταν το σπίτi μας αλλά προπαντός το εξοχικό της οικογένειας μου!


    ΑΦιλάκια πολύ χαμογελαστά και καλώς μας όρισες πίσω! .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. πώπω σε ζηλεύω απίστευτα γι αυτο το ταξίδι! βαλε φωτο, βασανισε μας κι αλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ όμορφα όλα!!! Ζηλέυω...
    Έχω μελετήσει τόσο τα τραγούδια της άλωσης της Κωνσταντινούπολης, τα ψάρια και το τηγάνι, το βασιλιά και τον πατριάρχη, έχω δει τόσες πολλές εικόνες που φαίνεται γνωρίζω την πόλη από πάντα ...

    Ένα φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ώστε κουζούμ σημαίνει αρνάκι;....
    Δεν το ήξερα!
    Περιμένω με τη σειρά μου εναγωνίως να μου πεις πού βρισκόταν το σπίτι και το εξοχικό της οικογένειάς σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. καλά... έλιωσα στο γέλιο με το "βάλε φωτο, βασάνισέ μας κι άλλο" :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μα δεν είναι σπουδαία η ιστορία της;
    Πες μου κάνω λάθος;


    Φιλί κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λοιπόννννννννννννν! Θα περιμένω να δω και τις υπόλοιπες φωτό σου και θα σου πω: Λίγο πιο αριστερά ή δεξιά... απ' τη γέφυρα κλπ κλπ! (Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να πήγατε βόλτα στο Βόσπορο! ;-)

    ΑΦιλάκια κουζουμάκι μου! (αυτό είναι Τουρκοελληνικό!) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. είμαι κι εγώ περίεργη τώρα και περιμένω εναγωνίως την αποκάλυψη χαχαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


--