NdGzzpZ9Sli_-Q4Pn0WemvVliwQ Άρες μάρες-Ημερολόγιο ©: Τελευταία Μέρα Και Επιστροφή

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Τελευταία Μέρα Και Επιστροφή

Η τελευταία μέρα στην Κωνσταντινούπολη ήταν χαλαρή.
Έτσι κι αλλιώς τα πιο σημαντικά τα είχαμε δει, οπότε ξεκινήσαμε μετά το πρωινό για να δούμε την Βασιλική Δεξαμενή που την είχαμε αφήσει για το τέλος.
Για να είμαι ειλικρινής επειδή είχα κουραστεί αφάνταστα πήγαινα με μισή καρδιά.
Κι όταν είδα την ατέλειωτη ουρά στην είσοδο, έτοιμη ήμουν να στραφώ και να φύγω.
Όταν όμως κατεβήκαμε τα 52 σκαλοπάτια άνοιξα το στόμα σα χάνος και σκέφτηκα τί  θα έχανα αν τελικά δεν ερχόμασταν!





 Μια μεγάλη και υπέροχη κατασκευή που χρονολογείται απ’ το 542 και δημιουργήθηκε επί Ιουστινιανού.
336 στύλοι με 9 μέτρα ύψος ο καθένας!
Η δεξαμενή κάλυπτε μια έκταση 9800 τετραγωνικών και είχε χωρητικότητα 100.000 τόνους νερού.
Κατά την διάρκεια της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας παρείχε νερό στα παλάτια και στα γύρω κτίρια, ενώ μετά την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης το 1453 και οι κήποι του Τοπκαπί-παλάτι αρδεύονταν με το νερό της δεξαμενής.
Άξια θαυμασμού τα κιονόκρανα που έχουν στην βάση τους το κεφάλι της μέδουσας σε ανάποδη και σε πλάγια θέση..








 Το σκοτάδι στο εσωτερικό και ο φωτισμός των κιονόκρανων δεν βοηθούσε για να βγάλει κανείς καλές φωτογραφίες, όμως έστω κι έτσι νομίζω πως παίρνετε μια ιδέα του μεγαλείου της κατασκευής!
Όσο περιφέρεσαι στον χώρο ακούς κλασσική μουσική και μας είπαν πως στη Δεξαμενή λόγω της ακουστικής που υπάρχει γίνονται συχνά κονσέρτα..
Ανεβήκαμε ξανά στο φως της μέρας  και βγήκαμε στην πλατεία μπροστά απ’ την Αγιά Σοφιά.








Μας είχε πιάσει μια μελαγχολία στη σκέψη πως ήταν η τελευταία μας μέρα.
Περπατήσαμε στα γνωστά πια μέρη κι ήταν σα να τα αποχαιρετούμε.







Τον … μπατζανάκ (έτσι μας έλεγαν όταν καταλάβαιναν πως είμαστε έλληνες) που πέρασε δίπλα μας..





Τον  «σουλτάνο» που φωτογραφιζόταν έναντι αντιτίμου βεβαίως βεβαίως, με τουρίστες γι’ αυτό και προσπάθησε να με σταματήσει όταν σήκωσα την μηχανή (δίχως να πληρώσω) για να τραβήξω την φωτογραφία.





Επειδή όμως είμαι πολύ πεισματάρα τον προσπέρασα τάχαμου αδιάφορα, στράφηκα στα γρήγορα και .. κλικ!





Εξ ου και η κουνημένη φωτογραφία..
Επόμενη επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο



Ή μάλλον στους κήπους του Πανεπιστημίου








Στο δρόμο χάζεψα για τελευταία φορά την μαεστρία αυτών των γυναικών που άνοιγαν φύλλο στην «βιτρίνα» των εστιατορίων





Βολτάραμε στην γέφυρα στο Εμινονού, με τους μόνιμους ψαράδες καθημερινά




Έκλεισα στην ψυχή και στην μνήμη μου  την εικόνα του Βόσπορου





 κι αυτήν όπου ανακατεύεται η ανατολή με την δύση..





Σήκωσα με τρόμο ψυχής (το ομολογώ) την φωτογραφική μηχανή για να απαθανατίσω τούτο το αγριόπραμα που ερχόταν καταπάνω μου.. 





κι είπα μέσα μου «αν δεν μου την σπάσει στο κεφάλι καλά θα είναι».. και δεν μου την έσπασε βέβαια αλλά μέχρι να με προσπεράσει κατουρήθηκα απ’ τον φόβο μου!
Και μετά καθήσαμε κάτω απ’ την γέφυρα σ’ ένα από τα πολλά μαγαζιά που είναι στη σειρά, για καφεδάκι υποτίθεται, αλλά είπα να δοκιμάσω κι ένα σάντουιτς με ψάρι που είναι η τοπική «σπεσιαλιτέ»..





Και το βράδυ γυρίσαμε νωρίς στο ξενοδοχείο για να ετοιμαστούμε..
Θυμάμαι πως καθόμουν μπροστά στην ανοιχτή βαλίτσα κι έλεγα με παράπονο «δεν θέλω να φύγω, άσε με εδώ λίγο ακόμα.. »
Το επόμενο πρωί ξύπνησα πριν από τον Χρήστο και το πρώτο που έκανα ήταν να βγω στο μπαλκόνι για να φυλακίσω μέσα σε λιγοστά κλικ το ξημέρωμα της τελευταίας μέρας πριν την αναχώρηση..





Αποχαιρετίσαμε συγκινημένοι το προσωπικό του ξενοδοχείου που με ευγένεια και προθυμία μας εξυπηρέτησαν όλες τις μέρες της παραμονής μας εκεί.
Ένα τελευταίο κλικ και στο ξενοδοχείο μας φεύγοντας




Και βγήκαμε στους έρημους δρόμους καθώς ήταν Σάββατο και πολύ πρωί ακόμα,  για να πάρουμε το τραμ,











Και μετά το μετρό προς το αεροδρόμιο..





Σε αντίθεση με την πρώτη μέρα, τώρα η Πόλη μας αποχαιρετούσε ηλιόλουστη.













Μια Πόλη που την λάτρεψα.
Μια Πόλη που την ένιωσα πατρίδα μου κι ας μιλούσαν άλλη γλώσσα.
Μια Πόλη που έκλεισα στην καρδιά μου γιατί πέρασα πολύ όμορφα..
Και βέβαια το πρώτο που φωτογράφισα μόλις έφτασα σπίτι ήταν το ίδιο με το πρώτο  που φωτογράφισα φεύγοντας..  οι γλαδιόλες μου!




Θυμόσαστε πώς ήταν εδώ;
Μη μου πείτε..  μέσα σε πέντε μόνο μέρες έγιναν διπλές, έτσι δεν είναι;

Γλυκόπικρο comeback λοιπόν στο σπίτι και την καθημερινότητά μας, εμπλουτισμένο πια  με όμορφες εικόνες και αναμνήσεις!


Καλώς  σας βρήκαμε!



21 σχόλια :

  1. Λατρεμένη πόλη η Πόλη.
    Ονειρεύομαι την ώρα που θα ξαναβρεθώ εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οταν έφευγες σου είχα γράψει σχόλιο (το οποίο νομίζω ότι χάθηκε) να δοκιμάσεις οπωσδήποτε σάντουιτσ με ψάρι!!! Χαίρομαι που το έκανες!!!! Δεν ακούγεται απαισιο? Δεν είναι όμως πεντανόστιμο?


    Στη δεξαμενή είχαν γυριστεί και σκηνές από έναν Bond... Αχ τι όμορφα... Ξαναπήγαινα αυριο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥΒΕΝΤΖΙΔΟΥ22 Μαΐου 2014 στις 11:25 π.μ.

    πολύ ομορφη η εκδρομη.. υπέροχες οι εικόνες... Να ειστε καλά να ξαναπάτε Τζίνα μου!! φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δεν χάθηκε Χριστινάκι μου, εσένα θυμήθηκα και το δοκίμασα έστω και την τελευταία μέρα...


    φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μακάρι.. θα το ήθελα να ξαναπάω κάποια στιγμή!


    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τί όμορφες εικόνες! Ταξίδεψα και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μακάρι να μπορέσουμε να πάμε κάπου του χρόνου...
    μεταξύ μας ήδη έχω κάτι στο μυαλό... :)))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ναι, είναι όμορφα τα ταξίδια, ας είναι και του .. νου! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τζινακι με ταξιδεψες...ουφ...ραντεβού στο αεροδρόμιο σε μια ώρα να πάμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ¨Ομορφες φωτος
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μας ταξιδεψες τοσο ομορφα με τα κειμενα και τις φωτογραφιες.. Θα μας μεινει αξεχαστο πιστευω.. Μακαρι να αξιωθω να παω καποια μερα..'
    ΠΟλλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και αυτή τη φορά, μόνο αχ! θα γράψω... και πάλι ευχαριστώ που με ταξίδεψες στη παιδική μου ηλικία!
    Τα δικά "μου" λουλουδάκια ακόμα δεν έσκασαν μύτη, άργησα να τα φυτέψω.... αλλά φοράω σήμερα τη μπλούζα μας!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εχω χαθεί εδώ μέσα Τζινακι τι έκανες ;; δεν ξέρω που να σχολιάσω και το κάνω εδώ.. .. περίμενα να βάλεις και την τελευταία σου αναρτηση για το ταξίδι σου στην Πόλη.. για να τις απολαυσω όλες μαζί...η ξεναγησή σου ήταν απο τις τελειότερες που έχω δει μεχρι τώρα.. σαν να είμαστα μαζί και εμείς στο όμορφο αυτό ταξιδι... σου είδες πως έχουν αξιοποιήσει οι Τούρκοι τα δικά μας...μνημεία;; πραγματι σε ποιανει δέος.. οταν τα βλέπεις απο κοντα... μακαρι να αξιωθώ να παω και εγώ κάποτε.. σε ευχαριστούμε πολύ Τζινα μου.. να είσαι καλα και να ξαναπάς..φιλάκιαααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλό Σαββατοκύριακο Μαρία Έλενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Να πας.. αξίζει!
    Φιλιά Μαράκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλά που μου την θύμισες την μπλούζα... την είχα ξεχάσει!!
    Πάω να την βγάλω στην επιφάνεια χαχαχαχαχα


    Καλό Σαββατοκύριακο Στεφανία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μπορεί να σε μπέρδεψα λίγο αλλά να που την βρήκες την άκρη σου...
    εμ τόσα χρόνια στο κουρμπέτι των μπλογκς δεν γινόταν να πάνε χαμένα έτσι δεν είναι;
    Δικά μας μνημεία... αυτό που λές Σμαράγδα μου , ΔΙΚΑ ΜΑΣ!
    Γι' αυτό και έχεις έντονο το συναίσθημα πως πατάς δικά μας χώματα..
    Χαίρομαι που κατάφερα να σε ταξιδέψω και πέρασε καλά!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την υπέροχη ξενάγηση που μας έκανες.... με φανταστικές φωτογραφίες και υπέροχο λόγο!!!! Εύχομαι να μπορέσω να πραγματοποιήσω και εγώ αυτό το ταξίδι που τόσο το θέλω!!!!! Και επειδή δεν ξεχνώ την πληρωμή της ξεναγού θα την τακτοποιήσω μόλις καταφέρουμε να συναντηθούμε!!!! Πολλά φιλιά... καλό Σαββατοκύριακο και καλή ψήφο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λοιπόν Τζίνα μου, ήρθα να ανακοινώσω πως ο βολβός γκλαβιόλας (ή κάπως έτσι!) μόλις ξεμύτισε, τώρα δεν ξέρω αν είναι ο δικός "μου" ή του Παραμυθά, γιατί ο άλλος ακόμα κοιμάται!
    Τώρα λέω να βάλω αύριο τη μπλούζα από τις "ψηφιακές γειτονιές" για να ψηφίσω .. τι λες, δεν φαντάζομαι να το εκλάβουν σαν κόμμα! χαχαχα! ;-)



    ΑΦιλάκια και καλό μας Σ/Κ... εμπνευσμένο, βεβαίως, βεβαίως! :)



    ΥΓ: Πολύ χαίρομαι που βλέπω εδώ και την αγαπημένη μου Ρούλα ( Σμαραγδένια) ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή


--